maandag 7 september 2015

7 + 8 september

Hallo,

op maandag:
Hier zijn we terug met een volgend berichtje over ons gezonde project!
We hadden nog even een stukje af te werken in onze bundel dus dat hebben we in dit uurtje gedaan.
Dit stukje ging over de laatste twee zintuigen die we nog moesten behandelen: 
- het ruiken met de neus 
- het voelen met de huid
Ook hier werd af en toe vergeleken met de dieren. We denken aan de grappige neus van het varken, de speurneus van de hond en de lange neus van de olifant waarmee ook gegrepen of gedoucht wordt! Stel je voor...

We hebben ook ons klasgesprek over 'anders zijn' verder gezet.
Graag willen we een bezoekje brengen aan het rusthuis omdat de zintuigen bij deze mensen soms wel heel anders, iets minder  of helemaal niet meer werken. 
Juf zal daar proberen voor te zorgen... Hopelijk krijgen we een positief antwoord op onze vraag voor een bezoekje!

Ons gesprek hebben we afgesloten met het liedje over anders zijn. 
We leerden het lied al bij juf Rolande dus we konden het refreintje al snel meezingen.

Nu kennen we ons lichaam al heel goed en de zintuigen kennen we uit het hoofd.
Volgende les leren we meer over hoe we nu echt voor ons lichaam kunnen zorgen zodat al onze zintuigen goed kunnen blijven werken.

Vandaag hadden we de eerste keer turnles.
We deden veel loop- en dansoefeningen...doorheen het gebouw. We mochten eens lopen in ruimtes waar dit anders niet mag. Leuk, hoor!

op dinsdag:

We begonnen de dag met een dierenkring. De dieren uit het 1ste en 2de lj kan je onderaan bewonderen.

Enkele kinderen uit leefgroep 3 kwamen de jongsten in onze klas helpen om de eerste keer op de computer te werken.

Na de middag was er godsdienst en zedenleer.

We sloten de dag af met een muzische vorming beeld (knutselen dus ;-)).
We gingen met papier, oorstokjes, potlood en krijt aan de slag.
We maakten een foto van onze hand maar dan aan de binnenkant, een soort x-ray foto!

enkele foto's:








































Groetjes uit leefgroep 2 en van de begeleiders Dominique en Rolande