vrijdag 5 februari 2016

Hallo,

(een kort overzichtje van ons weekje:)

* op maandagnamiddag konden we eindelijk beginnen met onze knutselwerken te maken.
We hielden rekening met de volgende criteria:
- goedkoop
- het moet bewegen, laten bewegen, geluid of licht maken
- geen elektriciteit
- verplaatsbaar
- veilig

Het werd een vrolijk boeltje!
Daarna gingen we turnen.

* op dinsdagnamiddag was het godsdienst en zedenleer.
Daarna mochten we bij de uiltjes proefjes gaan uitvoeren!
Het was heel leuk! We leerden veel bij! Hopelijk mogen we vlug nog eens samenwerken.

* op donderdagnamiddag deden we veel dingen:

- we filmden verschillende proefjes als eindproduct van ons project!!!
(Op het einde van de dag mochten we al eens piepen. Morgen doen we verder!)

- brainstorm over het nieuwe project


Wat wil ik weten en kennen
Hoe is klei gemaakt?
Hoe worden schoenen gemaakt?
Hoe worden handschoenen gemaakt?
Hoe maak je glas? Brillen? Verschillende glazen?
Hoe maken ze jurken?
Hoe worden zakdoeken gemaakt?
Hoe maak je oorbellen?
Waarom hadden de mensen vroeger geen kleren?
Hoe kan je je lichaam versieren?
Hoe kan je K3 worden?
Hoe kan je je verkleden in een prinses?
Hoe maak je een kasteel?
Hoe lopen de mannequins?
Hoe ontwerp je kledij?
Hoe kunnen we model  voor een dag zijn?
Hoe maak je boekentassen?
Wat wil ik zijn of kunnen?
We kunnen luisteren naar elkaar.
We kunnen lief en vriendelijk zijn voor elkaar.
Behulpzaam zijn in de klas en op de speelplaats.
We roepen niet naar elkaar, we zijn rustig.
We helpen elkaar.
Wat wil ik doen?
Kledij ontwerpen
Leren stappen als een model
Zelf voor uw kleren/schmink zorgen
Liedje leren
Presentator
Op bezoek naar kapper, modehuis, studio 100, spil, schouwburg?
Theaterkoffer
mama’s die kapper zijn?
eindproduct:
 Hoe kunnen we model  voor een dag zijn?
-  afwerken van het knutselwerk

- bespreken van het knutselwerk

- Wij deden mee met de move tegen pesten wan wij vinden dat pesten niet kan!!!!

- maken van een monsterhoedje

- maken van een hokjesmasker 

- We dansten samen met de andere scholen op hetzelfde moment de dans.

- We bespraken onze uitstap naar het verzorgingscentrum het station!
De vraagjes werden besproken.

- We sloten de dag af met een verhaaltje over de opwarming van de aarde!


* op vrijdagnamiddag was het Carnaval!!
We kozen ervoor om een film te kijken met popcorn en een drankje.

We deden hoekenwerk.

We gingen naar de tentoonstelling van leefgroep 3 kijken.

Het eerste leerjaar vulde samen met Lara en Nona het groeiboekje aan.

Ons project 'Hoe kunnen we elektrische toestellen maken? is ten einde.
We maakten samenvattende filmpjes! Ze zijn te bewonderen op de facebook van leefschool de eekhoorntjes.


PRETTIGE VAKANTIE!
VEEL PLEZIER!!!
We zien elkaar terug op maandag 15 februari!

enkele foto's:

*** proefjes 
















































 ****dansen tegen pesten


 **** maken, ontdekken, aanpassen, bespreken....






























*** proefjes doen met Lara en Nona



**** de tentoonstelling van leefgroep 3













**** CARNAVAL