maandag 15 februari 2016

Hallo,

Maandag zijn we met het  nieuwe project van start gegaan.
Om even op te frissen hebben we nog even alle HOE-vragen hernomen.
Zo weten we weer goed wat we willen weten, kunnen en doen.

De hoofdvraag van dit project is
'Hoe kunnen we model voor 1 dag worden?'

Kledij bestaat uiteraard uit veel verschillende onderdelen.
We overlopen even wat we vandaag dragen. Wat zijn de varianten?
Waaruit werd de kledij gemaakt?

Hoe onderhouden we onze kledij? Welke apparaten hebben we daarvoor nodig?
Mogen we alle kledij gewassen, gedroogd, gestreken worden?
Waar kunnen we de richtlijnen voor dit onderhoud terugvinden?
Wat betekenen de pictogrammen op de ingenaaide etiquette aan de binnenkant van onze truien?

Kledij zegt ook nog zoooooveel meer over onszelf.
We zijn begonnen met het eerste stukje: kledij en gevoel/stemming.
Wanneer we droevig zijn gaan we ons donker kleden (vb: begrafenis).
Wanneer we goed geluimd zijn, kiezen we voor kleurtjes. (vb: de fleurige K3-liedjes, daar horen regenboogjurkjes bij!)

Tot slot hebben we onze eigen kledij van vandaag op een mannetje getekend en ingekleurd.
 
We evalueerden ons vorig project:
- techniek
* wie kon alle criteria van onze elektrisch toestel bereiken?
* wie kon goed samenwerken?
* wie gebruikte het juiste materiaal?
* wie kon goed samenwerken?

- media
* we bekeken onze filmpjes!
* we konden de filmpjes vergelijken en bespreken.

- muziek:
* we zongen liedjes
* we speelden ritmes met muziekinstrumenten.
* we konden onze mening vormen over de opdrachten

- drama:
* gevoelens uitbeelden kunnen we als de beste!
* ons inleven in een situatie rond het thema feest deden we heel graag.

Het werd een gevarieerde namiddag!! Maar zo hebben we het graag!! Veel doen!!!

Op dinsdagnamiddag was het zedenleer en godsdienst.
We werkten onze projectbundel verder af en genoten van een voorleesverhaaltje.

Op donderdagnamiddag gingen we naar de toneelvoorstelling 'Joris en de draak' in OC De Stekke in Moorsele.

Na het lange wachten mochten we eindelijk plaats nemen op de eerste rij... We luisterden geboeid naar het verhaal van het Nederlandse meisje en de aap. (handpop) Er was ook nog een meneer die het stuk ondersteunde met allerlei supercoole muziekjes en geluidseffecten. In het stukje kwam ook een angstaanjagende draak voor. Maar we waren niet bang! Want wie moest in het toneel de draak voorstellen...? WIJ! ;-)

Op vrijdagvoormiddag was er hoekenwerk. 
K3 +L1 en L2 ging op bezoek bij Dominique!
De kids konden kiezen uit verschillende opdrachtjes. 
Het hoekenwerk is ingedeeld volgens de talenten:
- natuurknap
- muziek- en beweegknap
- rekenknap
- beeldknap
- taalknap
Elke hoek heeft 2 opdrachten.

Iets na de middag kwam Cleo met Tuur op bezoek! Wat een knappe jongen is me dat!!!
De kikkers genoten van de kleinste eekhoorn: de baby van Cleo!!! :-)
We kregen een lekker stukje cake! Njam, njam! Dankuwelletjes Tuur en Cleo!!!

We werkten eventjes in onze projectbundel. Daarna vertrokken we vliegensvlug naar de bibliotheek!
We sloten de week af met het grasduinen in onze nieuwe boekjes!

Maandag gaan we turnen!!!
groetjes uit leefgroep 2

Enkele foto's:


**** in de klas
 
















 
 
**** toneel



 
 **** hoekenwerk



















**** Tuur
 












 
****grasduinen in de boeken van de bibliotheek